Jak wzmocnić włosy?

Włosy dla zachowania zdrowia i optymalnej gęstości wymagają odpowiedniego traktowania. Wszelkie błędy niestety są niewybaczalne i szybo się mszczą. W konsekwencji włosy stają się słabsze, delikatniejsze i skłonne do uszkodzeń.

Odpowiednie mycie

Włosy należy myć odpowiednimi szamponami, dostosowanymi do typu włosów, ich kondycji a nawet koloru. Szampony powinny być łagodne, pozbawione niekorzystnych substancji, które obciążają włosy i pogarszają ich kondycję: glikol propylenowy (pozyskiwany z ropy naftowej), który toksycznie wpływa na skórę, Laurylosiarczan sodu – znany detergent, SLES (sodium laureth sulfate) – prowadzi do podrażnień skóry, może źle wpływać na płodność.

W szamponach warto unikać także takich substancji, jak: dietanoloamina (DEA), monoetanoloamina (MEA) i triethanolmine (TEA), które mają mieć działanie pianotwórcze, a podejrzewane są o działanie nowotworowe. Co prawda istnieją opinie, że wspomniane tu substancje są odpowiednio przygotowane, przetestowane i sprawdzane, zanim zostaną włączone w określony preparat, jednak coraz głośniej mówi się o potrzebie ich omijania.

Odpowiednie czesanie

Po myciu włosów zaleca się również odpowiednie czesanie. Zamiast użycia gęstej szczotki, która mogłaby uszkodzić włosy, doprowadzić do ich połamania, lepszym wyjściem jest sięgnięcie po grzebień z szeroko rozstawionymi ząbkami.

Ograniczenie zabiegów źle wpływających na włosy

Jeśli zauważamy, że nasze kosmyki nie są na tyle mocne, żebyśmy mogli czuć się pod tym względem spokojnie, warto przyjrzeć się stosowanym na co dzień zabiegom. Często prostowanie włosów, ich falowanie, zakręcanie ma niekorzystny wpływ na kosmyki.

Zwróć uwagę na swój talerz

A właściwie na zawartość talerza. Powinny na nim znajdować się wszystkie niezbędne składniki odżywcze – szczególnie minerały i witaminy. Na włosy świetnie działają: imbir, czosnek, cebula, zielone warzywa, kalafior, pietruszki, seler oraz również borówki, maliny, orzechy włoskie, czarne jagody, jeżyny.

Posiłki powinny być przygotowywane w staranny sposób, najlepiej z lokalnych składników odżywczych, zgodnie z zasadami sezonowości. Najlepsze będą świeże warzywa i owoce oraz dania przygotowywane z podstawowych produktów w miejscu wysokoprzetworzonej żywności wygodnej w przyrządzaniu, ale niestety znacznie uboższej pod kątem cennych substancji odżywczych.

Oprócz tego, co jemy, ważne jest również to, czego unikamy. W naszej diecie nie powinno być kolorowych gazowanych napojów, mocno słodzonych i tłustych posiłków.

Domowe sposoby na wzmocnienie włosów

Włosy można wzmocnić również domowymi, bezpiecznymi sposobami. Są one łatwe w przygotowywaniu, wystarczy kilka podstawowych produktów dostępnych niemal w każdej lodówce, by szybko poradzić sobie z problemem.

- Na suche włosy dobra będzie maseczka z żółtka, oleju rycynowego i soku z cytryny. Maseczkę trzymamy przynajmniej pół godziny, następnie dokładnie spłukujemy.

- Na włosy zniszczone dobra jest maseczka z aloesu, którą przygotujemy mieszając 5 liści aloesu z 1 łyżką miodu i 1/3 szklanki ciepłej wody i dwoma łyżkami oliwy z oliwek.

- Na włosy przetłuszczające się dobrze wpłynie płukanie ich po umyciu naparem z mięty i pokrzywy. Przygotujemy go zaparzając dwie torebki przez 10-15 minut.

- Na włosy puszące się, trudne w układaniu świetnie sprawdzi się maseczka z siemienia lnianego, którą przygotujemy poprzez zagotowanie siemienia lnianego w niewielkiej ilości wody. Po przecedzeniu wystarczy nałożyć na włosy.

lysienie_700x180-3

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>